Comerțul electronic și web hosting-ul – tendințe și influențe

Comerțul electronic în România prinde din ce în ce mai mult teren, fiind influențat și de anumite aspecte ale soluțiilor de hosting de care beneficiază site-urile. Ultimul studiu realizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), ce face parte din Ecommerce Foundation, a monitorizat evoluția comerțului atât la nivel european, cât și la nivelul României. Creșterea înregistrată în Europa a fost de 15%, cu încasări de 530 miliarde de euro în anul precedent. Pentru anul în curs, este prevăzută o creștere cu aproximativ 14%, iar suma poate ajunge până la 602 miliarde de euro.

Ritmul în care comerțul electronic evoluează diferă de la o zonă la alta.

Raportul prezentat în luna iunie la Bruxelles punctează câteva elemente ce merită amintite. Proporția companiilor mici care au un site a crescut de la 67% în 2010 la 77% în 2016. Cu toate acestea, doar 18% dintre ele au o platformă ce permite comerțul online.

Oricum, ritmul în care comerțul evoluează diferă de la o zonă la alta. De exemplu, statele din Europa de Vest continuă să fie în topul celor mai mari piețe online, Marea Britanie reprezentând 33% din totalul vânzărilor online din Europa. În astfel de piețe puternic dezvoltate procentul consumatorilor care apelează la online este unul foarte mare: 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania pentru anul 2016. La polul opus, cu cei mai puțini consumatori ce fac cumpărături online, se află România, Macedonia și Bulgaria.

Vânzările au crescut cu 38% în România.

Elementul care a făcut România să se remarce pe harta comerțului este gradul de creștere a comerțului online la nivel național. România a reușit să înregistreze cel mai mare punctaj în 2016, adică vânzările au crescut cu 38% față de anul precedent.

Același raport arată că metoda online de a face cumpărături este mai populară în rândul generației tinere: două treimi din categoria de vârstă 16-24 de ani cumpără în mod frecvent din online, spre deosebire de doar o treime din categoria 55-74 ani. Raportul diferit între cele două categorii este cauzat de: viteza de livrare, erorile tehnice și produsele deteriorate din cauza transportului.

Evoluția se poate observa și la nivelul numărului firmelor ce activează în online. În urmă cu patru ani existau aproximativ 2600 de firme, în timp ce anul 2016 a înregistrat un număr de 5300 de firme ce își desfășoară activitate în mediul online, conform unui studiu realizat de KeysFin. Studiul mai evidențiază faptul că, pe fondul creșterii interesului românilor pentru produsele comercializate în mediul online, nivelul de profitabilitate a sectorului a avansat exponențial până la 233.7 milioane lei în 2015, iar anul 2016 a înregistrat încasări de aproximativ 300 milioane de lei.

Modificările masive apărute în comerțul electronic au fost influențate și de schimbările semnificative ale comportamentului de consum, nu numai de calitatea produselor și serviciilor oferite în online. Extinderea tot mai mare a serviciilor de internet și dispozitivelor mobile au contribuit la dezvoltarea comerțului electronic, tot mai mulți oameni învățând să cumpere online produse dintre cele mai diverse. Astfel, același raport menționat anterior aduce în atenție faptul că oamenii au descoperit în cumpăraturile  online o alternativă de încredere a magazinelor clasice.

Câtă încredere au oamenii în comerțul electronic?

Ediția din 2017 a Tabloului de bord privind condițiile pentru consumatori, publicat luna trecută, arată că încrederea consumatorilor în serviciile online de cumpărături a crescut, în special în ceea ce privește achiziția de produse din alte state membre ale Uniunii Europene. Astfel, nivelul încrederii a crescut cu 12 procente pentru de comercianții din aceeași țară și cu 21 procente pentru alte state membre UE. Astfel, mai mult de jumătate dintre consumatori au încredere în comerțul online.

În plus, creșterea numărului de cumpărători poate fi datorat și implementării sistemelor de plată cu cardul. PayU România a procesat în perioada aprilie 2016 – martie 2017 tranzacții în valoare de peste 1,9 miliarde de lei, cu 61% mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. Produsele cumpărate cel mai des (33%) de români fac parte din categoria IT&C. De asemenea, în aceeași perioadă analizată s-a constatat că magazinele online din România au înregistrat peste 230.000 de comenzi din 200 țări.

 

Rolul hosting-ului în  comerțul electronic

De cele mai multe ori, site-urile destinate comerțului electronic au nevoie de un hosting dedicat, ceea ce determină buna funcționare a magazinului online. Așadar, există câteva elemente care contează atunci când vine vorba de site-ul magazinului.

  • Performanța;
  • Fiabilitatea;
  • Securitatea (certificate SSL; HTTPS; simbolul lacăt)
  • Spațiu de stocare suficient;
  • Upgrade rapid la pachete superioare;
  • Trafic nelimitat;
  • Metode prin care să poată gestiona ușor conturi de email, FTP, setări PHP, Cronuri, setări SSH, MySQL și alte aspecte ce țin de administrarea hosting-ului;
  • Servicii de backup;
  • Suport tehnic 24/7;

Echipa Webland vă stă la dispoziție oricând cu răspunsuri la întrebări și nelămuriri. Dacă doriți să beneficiați de un plan de hosting pentru afacerea dvs., nu ezitați să ne contactați pe email sau pe Facebook.

Sursă foto: pexels.com

Webland

Cu o vastă experienţă în domeniul tehnologiei informaţiei, echipa Webland administrează numeroase protocoale de tip open-source şi gestionează cu succes clustere de trafic mare.