Realitatea virtuală și efectele sale asupra comerțului electronic

Realitatea virtuală pare să fie trendul ce va avea cel mai mare impact în viața tuturor în viitorul apropiat. Companii de renume, dar și personalități ale momentului, promit să schimbe modul în care se relaționează în momentul de față și modul în care se fac afaceri sau parteneriate.  Pe lângă aceasta, și realitatea augmentată are potențialul de a schimba dinamica economiei, dintr-o perspectivă financiară.

Principala provocare cu care se confruntă din ce în ce mai multe startup-uri este aceea că trebuie să vină cu o expunere clară a ceea ce oferă și să reușească să se diferențieze pe piață. Comercianții încearcă să exploateze modul în care pot folosi tehnologia specifică realității virtuale. Dacă până de curând realitatea virtuală era folosită doar în industria jocurilor, acum își face prezența în toate sectoarele digitale.

Trenduri în ecommerce și cum ar trebui să se adapteze brandurile la ele

Devine din ce în ce mai evidentă întâietatea mobile-ului și necesitatea de a întâlni consumatorul în contextul preferat de el. Inovațiile din mobile banking, dar și paleta largă de servicii și produse din această nouă eră a digitalului,  definesc și ele noul ecosistem din comerț.

Predicțiile din 2016 arătau că realitatea virtuală va ajunge din urmă piața telefoanelor mobile, a PC-ulurilor și a televizoarelor. Există deja niște aplicații interesante pe piața de ecommerce care fac în așa fel încât să adauge un strat de interactivitate în experiența utilizatorului. Posibilitățile sunt nelimitate și companiile sunt din ce în ce mai dispuse să elimine barierele ce pot apărea în procesele de cumpărare, oferindu-le clienților posibilitatea de a experimenta un produs, de a-l testa înainte de a-l cumpăra.

Exemplele ar fi multiple, însă dacă privim către o companie care produce mobilă, ce își vinde marfa doar prin intermediul unui magazin online, ce modalitate mai bună ca aceasta de a-și prezenta produsele există? Clientul este implicat și în procesul de cumpărare, dar și în povestea din jurul produselor pe care le cumpără.

Ce poate însemna realitatea virtuală pentru ecommerce?

Realitatea virtuală vine la pachet cu noi tehnologii și cu un nou set de reguli ce va determina fiecare companie în parte să își reconfigureze strategia de comerț. Pentru o afacere ecommerce va fi nevoie de:

  • Infrastructură IT (servere, licențe, certificări),
  • Coș de cumpărături VR,
  • Un management eficient și centralizat al utilizatorilor,
  • Modalități/mijloace de plată,
  • Sistem de gestionare a comenzilor eficient (cross selling),
  • Conformitatea juridică pentru protecția consumatorului.

Din perspectiva consumatorului, înseamnă că acesta se poate muta oricând de pe o piață pe alta, dintr-o realitate în alta, dintr-un magazin virtual în altul, să experimenteze produsele, afla cât mai multe despre specificațiile produselor, a le compara, ba chiar testa și cumpăra în cele din urmă un produs. Urmează ca mai apoi consumatorul să se mute în zona destinată detaliilor despre plată și garanții.

Pregătește-ți afacerea pentru realitatea virtuală

Această modalitate de a interacționa cu produsele accelerează procesul de cumpărare. Acest tip de experiență de comerț este în perfectă rezonanță cu lumea de astăzi, care îți permite să cumperi orice de oriunde.

Ai experimentat realitatea virtuală? Ai fi dispus/ă să îți schimbi businessul și să te adaptezi acestei tehnologii? Așteptăm comentariile în secțiunea de mai jos.

Sursă foto: pixabay.com

Webland

Cu o vastă experienţă în domeniul tehnologiei informaţiei, echipa Webland administrează numeroase protocoale de tip open-source şi gestionează cu succes clustere de trafic mare.