Bugetul alocat pentru securitatea online este în creştere, dar este suficient?

bugetul-alocat-pentru-securitatea-online-este-in-crestere-dar-este-suficientÎn ultimii ani, preocuparea pentru securitatea online a crescut considerabil, iar companiile alocă anual bugete importante pentru a-şi proteja datele, mai ales pentru cele din online. Totuşi, e nevoie să ne adresăm următoarea întrebare: Este suficient cât se investeşte în securitatea online? Ne permitem riscurile compromiterii datelor importante? Recent a fost publicat un raport al celor de la Karpersky Lab despre predicţiile anului 2017 legate de securitate şi modul în care trebuie să acţionăm pentru a ne proteja identităţile online.

  • Programe Malware

Pentru 2017, aflăm de la Karpersky Lab că se aşteaptă să apară diverse tipuri de programe malware care sunt concepute pentru a colecta în principal date de autentificare şi nu neapărat care să se menţină după primul reboot care elimină infecţia din memoria dispozitivului. Tot aceşti experţi se aşteaptă la creşterea numărului de hackeri care fură şi distribuie informaţii. Din cauza unei infrastructuri critice, de cele mai multe ori având o protecţie superficială sau fără o protecţie, tentaţia pentru a compromite funcţionalitatea sistemelor sau chiar pentru a le opri se dovedeşte irezistibilă pentru atacatorii cibernetici.

  • Spionaj pe mobil

Trendul acesta de adaptare la mediul mobil poate avea repercursiuni, de multe ori chiar grave. Ne putem aştepta la acţiunea hackerilor care ţintesc securitatea dispozitivelor mobile, prin acces total la un sistem de operare mobil. Cu cât numărul dispozitivelor mobile creşte, cu atât dauna este mai mare.

  • Compromiterea sistemelor de plată

Experţii atrag atenţia şi asupra faptului că o dată ce sistemele de plată devin tot mai populare şi răspândite, atrag şi interesul hackerilor.

  • IoT vine la pachet cu insecurităţi grave

În ultima perioadă, producătorii de dispozitive IoT au lansat dispozitive nececurizate care cauzează probleme la scară largă, mai ales de ordinul compromiterii datelor din reţelele IoT.

  • Tehnici de advertising digital

Se preconizează că agenţiile de media digitale vor crea instrumente de urmărire şi targetare, în principal pentru segmentarea mai bună a publicului, printr-o serie de factori, precum IP-uri, browsere, căutări pe Internet.  Totodată, se pare că nu scăpăm de ransomware nici în 2017 şi în plus, se preconizează o creştere semnificativă a reclamelor agresive şi Internetul ascuns, folosit în special pentru trafic ilegal.

Toate acestea ne arată clar că protecţia datelor din online trebuie să fie focusul pe 2017 astfel încât afacerile să îşi continue cursul firesc, fără pierderi, date compromise. Aţi luat în considerare toate acestea pentru bugetul din 2017?

Aşteptăm comentarii în secţiunea de mai jos.

Pentru consultare, găsiţi întregul raport aici.

Sursă foto: pixabay.com

Webland

Cu o vastă experienţă în domeniul tehnologiei informaţiei, echipa Webland administrează numeroase protocoale de tip open-source şi gestionează cu succes clustere de trafic mare.