Mediul web face trecerea către realitatea virtuală

ID-100113667Realitatea virtuală câștigă teren în industria IT, fiind una dintre cele mai revoluționare tehnologii la ora actuală. Mișcarea strategică a celor de la Google prin lansarea Google Glass a făcut ca și alți giganți ai tehnologiei să analizeze potențialul acestei piețe și să vină cu soluțiile proprii (Oculus Rift, Samsung Gear VR, Google Cardboard, HTC Vive, Sony Morpheous și multe altele).
De aici până la a transforma un mediu web 2D într-un mediu web acaparat într-o realitate virtuală nu a fost decât un pas. Accesarea unui link și a informațiilor de pe site este acum cu mult depășită de experiența de a “intra” efectiv în lumea virtuală și de a fi pus “față în față” cu produsele firmei sau angajații companiei. 

WebVR  sau Website 2D?

Deși se află încă la început și va mai dura până când versiunile demo vor fi înlocuite cu site-uri interconectate într-o lume virtuală, WebVR API, un proiect al celor de la Mozilla, are toate șansele să ia locul site-urilor 2D, mai ales că este susținut acum și de Samsung Gear VR. Totodată, prin aplicația Oculus pentru telefoanele compatibile Samsung se oferă suport pentru WebVR și se permite navigarea unei pagini de net într-un mediu virtual ce oferă o senzație de imersiune destul de bine definită. Aplicația Oculus are și un browser, la care însă se lucrează pentru a deveni perfect funcțional.

Cine își revendică lumea web VR?

Deși direcția celor de la Mozilla (primii susținători ai VR) a fost să creeze aplicații native care să funcționeze oriunde, având standarde comune, general valabile, se pare că lumea web VR este deja fragmentată. De exemplu, vr.chromeexperiments.com nu funcționează pe Oculus și mozvr.com nu funcționează în Cardboard. Ce rămâne de făcut e ca dezvoltatorii să aștepte până când Google, Mozilla și Oculus ajung la un standard comun, fie optează pentru a-și dezvolta propria platformă.

WebVR va deveni un standard în industrie în curând, de vreme ce tot mai mulți utilizatori vor dori să aibă o experiență interactivă 3D pe site-ul pe care îl accesează, să poată să ia contact în timp real cu produsele firmei, să le testeze sau să își facă loc printre conținutul site-ului.  În scurt timp se vor depăși barierele instalării de dispozitive și vom putea avea o experiență în realitatea virtuală fără intermediari. Interesant de văzut și cine va da startul și în România și ce firme își vor trece site-ul din bi-dimensional în versiunea VR.

Cum credeți că va evolua realitatea virtuală? Ați testat dispozitivele VR până acum? Sunteți pregătit să treceți la VR? Așteptăm impresiile voastre în secțiunea de comentarii de mai jos.

Specialiștii Webland vă ajută oricând ai nevoie și vă stau la dispoziție 24/7 pentru întrebări tehnice. Contactați-ne aici.

Sursă foto: http://www.freedigitalphotos.net/

Webland

Cu o vastă experienţă în domeniul tehnologiei informaţiei, echipa Webland administrează numeroase protocoale de tip open-source şi gestionează cu succes clustere de trafic mare.